joi, 22 ianuarie 2015

Tot timpu' trece timpu'

Timpul, alt lucru ciudat. Cine l-a inventat? De fapt, oare există timp? Sau am trăit într-o minciună în tot... ”timpul” ăsta?

Se spune că Dumnezeu a inventat timpul. Dar dacă El l-a inventat, înseamnă că El a existat dinainte să existe timp. Cum e asta posibil? Cum poți să fii înafara timpului? Vreau și eu. Adică, în mod normal te-ai gândi că atunci când a început timpul, a început totul, dar dacă Dumnezeu a inventat timpul, înseamnă că a existat un început înainte de început. Dar dacă primul început era înainte să fie timpul, atunci de unde știm că era un început? Poate că era mijlocul, sau poate era 39,345%, sau poate nu era nimic. Deja am făcut implozie în cutia craniană...

De asta cred că timpul e doar o minciună inventată de ăștia care conduc lumea, pentru a ne ține în turmă. Dacă n-ar exista timp, s-ar mai trezi dracu' la 6 jumate dimineața să se ducă la școală sau la serviciu. Dar ne-au băgat în cap ideea asta, ca să poată să ne manipuleze. Și ceea și mai ciudat e că, pe măsură ce creștem, timpul parcă se comprimă. Când eram mic, mi se părea că un an e o veșnicie. Puteam să fac orice întrun an... puteam să îmi trăiesc toată viața într-un an.

În schimb, acum parcă fiecare an e din ce în ce mai scurt... Nu știu dacă e din cauză că timpul se comprimă, sau doar din cauză că noi, oamenii, am devenit un fel de smartphone-uri, cu funcții din ce în ce mai numeroase și energie din ce în ce mai puțină.

Știi ce mi-ar plăcea să am? O mașină a timpului pierdut. Asta întradevăr ar fi o invenție mișto. Să pot să recuperez toate momentele alea în care am pierdut vremea. Și nu mă refer la momentele când stăteam și mă uitam pe pereți sau pe geam, că alea cred că au fost de folos, ci la momentele când învățam la biologie, sau când mergeam la meditații la matematică, sau când stăteam zile întregi în fața calulatorului fără să fac nimic. Chiar aș fi putut să fac ceva constructiv în timpul ăla...

Dar ce să faci... ăsta-i timpu... trece... tic tac...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu